2023-08-04

Czapka z daszkiem – fullcap czy snapback?

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że czapka z daszkiem to pojęcie znacznie bardziej skomplikowane niż może się wydawać. Istnieje bowiem kilka rodzajów tego elementu garderoby. Poznaj dwa najpopularniejsze i sprawdź, jak sprawić, że staną się one jeszcze bardziej atrakcyjne.

Czapka z daszkiem – jak nosić?

Czapka z daszkiem to element garderoby, który świetnie potrafi urozmaicić stylizację. Dodatkowo jest to ubranie, które sprawdza się doskonale w roli nakrycia głowy, kiedy na zewnątrz panują wysokie temperatury i mocne słońce. Daszek, który występuje w nazwie, służy przede wszystkim do osłaniania twarzy przed intensywnymi promieniami słonecznymi. Dzięki temu widoczność jest znacznie lepsza, co najlepiej sprawdza się na plaży lub w trakcie podróży. Nie należy jednak zapominać, że czapka z daszkiem to również idealna opcja dla osób, które cenią sobie stylowy wygląd. Odpowiednio dopasowana do reszty ubrań wzmacnia całą stylizację i dodaje jej charakteru. 

Po czapkę z daszkiem bardzo często sięgają osoby, które chcą w jakiś sposób wyróżnić swoją markę lub działalność. Ten element garderoby to bowiem idealny pomysł na gadżet firmowy. Indywidualna personalizacja sprawi, że będzie on godnie reprezentować całą firmę zarówno na targach reklamowych oraz ważnych wydarzeniach, jak i w paczkach prezentowych dla klientów czy kontrahentów. 

Fullcap czy snapback – jaki rodzaj czapki z daszkiem wybrać?

Czapki z daszkiem zawdzięczają swoje istnienie pierwszej połowie XVIII wieku. Stworzono je na potrzeby uprawiania sportu. W późniejszym czasie element garderoby stał się nie tylko funkcjonalnym, sportowym ubraniem, ale również tym, który świetnie nadaje się do stylizacji codziennych. Początkowo nosili je wyłącznie mężczyźni, dziś natomiast jest to ubranie również wybierane przez damskie grono. Czapka z daszkiem może być noszona niemal cały rok, a w każdej porze sprawdzać się nieco w inny sposób. Trzeba jednak wiedzieć, że aby odpowiednio dobrać ten gadżet do reszty stylizacji, dobrze jest zapoznać się z jego specyfiką. Na rynku obecnie istnieje sporo rodzajów czapek z daszkiem. Do dwóch najpopularniejszych i najczęściej noszonych należą snapback i fullcap. 

Ostateczny model czapki z daszkiem należy wybrać, dostosowując go do własnych preferencji.Warto pamiętać, że kształt jest jedną z wielu czynników, na jakie należy zwrócić uwagę. 

Jak dobrać czapkę z daszkiem?

Decydując się na zakup czapki z daszkiem, warto zwrócić uwagę nie tylko na to, jaki jej rodzaj się wybiera, a więc który kształt dopasowany będzie najlepiej do danej głowy. Jest to oczywiście czynnik niezwykle istotny, ponieważ czapka nie może być zbyt ciasna, a jej wszystkie zagłębienia powinny przylegać do głowy. Dobrze jest jednak zwrócić uwagę również na inne kwestie typowe dla tego rodzaju części garderoby. Aby dobrać czapkę z daszkiem dla siebie, należy:

Należy pamiętać, że czapka z daszkiem to element, który często ma kontakt z wymagającymi warunkami pogodowymi. Silne słońce padające bezpośrednio na ubranie czy deszcz, który powoduje jego zmoczenie to czynniki, które mogą znacznie pogorszyć stan i jakość materiału. Decydując się na zakup czapki z daszkiem, dobrze jest zrobić to w renomowanym sklepie, w którym wszystkie produkty odznaczają się najwyższą jakością. Kupując taką czapkę z daszkiem, zyskuje się pewność, że nie straci ona na wartości, jakości i estetyce pomimo częstego użytkowania.  

Czapka z daszkiem jako gadżet firmowy

Wiele osób wybiera czapkę z daszkiem na gadżet firmowy. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, zwłaszcza gdy ubranie to ma służyć nie tylko jako element garderoby pracownika czy przedstawiciela firmy na targach reklamowych, ale również jako dodatek do prezentu dla klientów czy kontrahentów. 

Aby jeszcze bardziej wyróżnić firmową czapkę z daszkiem, warto zdecydować się na jej spersonalizowanie. W tym przypadku świetnym pomysłem okazuje się jej oznakowanie. Nadruk na tego rodzaju gadżecie nie kosztuje zbyt wiele, a świetnie dopełnia cały jej wygląd. Haft na czapce z daszkiem firmy może przybrać postać logo, hasła reklamowego czy typowej dla marki grafiki. Taki produkt wyróżni działalność wśród konkurencji i świetnie sprawdzi się w postaci gadżetu reklamowego.