2023-09-15

Identyfikatory firmowe — jaka jest ich funkcja?

W wielu miejscach związanych z branżą usługową, jak i w większych lub mniejszych przedsiębiorstwach można spotkać się ze specjalnymi plakietkami umieszczonymi na ubraniach pracowników. Identyfikatory firmowe mogą być niezwykle przydatne ze względu na kilka funkcji, jakie pełnią. Dowiedz się, dlaczego warto zdecydować się na wprowadzenie tego rodzaju elementu rozpoznawczego osób pracujących w przedsiębiorstwie. 

Czym jest identyfikator firmowy?

Jak wspomniano na samym wstępie, identyfikator firmowy to nic innego jak plakietka informacyjna, której celem jest umożliwienie łatwego i szybkiego rozpoznania pracownika. Głównym jego celem jest reprezentacja danego miejsca, stanowiska czy też usługi. Na tego rodzaju element firmowy decyduje się coraz więcej właścicieli firm. Najczęściej identyfikatory można spotkać w takich przestrzeniach, jak:

Wykonanie plakietki często nie wiąże się z wielkimi kosztami, a jest niezwykle przydatne. Tego rodzaju przedmioty przydają się nie tylko w trakcie wykonywania obowiązków w miejscu pracy, ale również na ważnych konferencjach czy spotkaniach handlowych i reprezentacyjnych.

Jakie zastosowanie mają identyfikatory firmowe?

Identyfikator firmowy jest jednym z ważniejszych elementów zwiększających profesjonalny wizerunek danego przedsiębiorstwa. Jego zakup niesie za sobą wiele korzyści, wśród których można wymienić przede wszystkim:

Jak powinien wyglądać identyfikator firmowy?

Decydując się na wprowadzenie identyfikatorów firmowych do swojego przedsiębiorstwa, warto dowiedzieć się, jak dokładnie powinny one wyglądać. Ogólną wizualną stronę plakietki należy dostosować do rodzaju branży oraz specyficznych i charakterystycznych cech danej firmy. Istnieje jednak kilka ogólnych zasad, jakie warto wziąć pod uwagę, tworząc wygląd identyfikatorów. Na tego rodzaju formie reprezentacyjnej pracowników mogą zaistnieć takie elementy, jak:

Identyfikator może przyjmować różne formy. Do najczęściej spotykanych wymiarów należą formaty:

Plakietki mogą być wykonywane z plastiku, jak i papieru. O tym, jaki ostatecznie materiał posłuży do stworzenia takiego elementu, decyduje zazwyczaj właściciel firmy. W zależności od wyboru identyfikatory mogą być przypinane do ubrań pracowników za pomocą specjalnych holderów lub też noszone na smyczy.

Gdzie kupić identyfikator firmowy?

Chcąc zakupić identyfikatory firmowe do swojej firmy, warto zdecydować się na złożenie większego zamówienia. W przypadku dużego nakładu cena jest znacznie korzystniejsza. Przed dokonaniem zakupu warto przygotować sobie listę z dokładnym spisem liczby potrzebnych plakietek oraz informacji, jakie mają się znaleźć na poszczególnych egzemplarzach. 

Identyfikatory firmowe wykonuje się zazwyczaj w drukarniach. Szukając takiego miejsca, warto zwrócić uwagę na kilka czynników wpływających na zadowolenie z usługi, są to przede wszystkim:

Należy wziąć pod uwagę, że w prosperującym przedsiębiorstwie bardzo często pojawia się konieczność tworzenia nowych identyfikatorów. Dobrze jest nawiązać współpracę z jedną, wybraną przez właściciela firmy, drukarnią. Dzięki temu wszystkie plakietki będą ze sobą spójne. Ewentualną opcją, w momencie, gdy rotacja pracowników jest bardzo duża, można rozważyć stworzenie wersji bezimiennych identyfikatorów, gdzie każdy pracownik może wpisać swoje imię, nazwisko czy stanowisko pracy ręcznie. To umożliwia przygotowanie większej liczby zapasowych identyfikatorów bez konieczności regularnego domawiania nowych.

Identyfikator firmowy to jedna z pierwszych rzeczy, z jaką klient czy kontrahent może mieć do czynienia podczas kontaktu z pracownikiem firmy. Należy postawić na wysoką jakość jego wykonania, która wpływa na to, czy firma postrzegana jest jako profesjonalna.