2022-08-12

Ile kosztuje nadruk na koszulce?

Przygotowanie znakowanej odzieży firmowej jest często uzależnione od ściśle określonego budżetu. Dlatego duże znaczenie ma cena, jaką trzeba zapłacić za koszulki z nadrukiem. Istnieje kilka głównych czynników, które wpływają na ostateczny koszt zamówienia. Zapoznanie się z nimi umożliwia wybranie najkorzystniejszej opcji. Dowiedz się, na co zwrócić uwagę podczas wybierania produktów i metody znakowania.

Od czego zależy koszt jednej koszulki z własnym nadrukiem?

Bluzy, t-shirty czy inne ubrania wcale nie muszą być drogie. To, ile kosztuje nadruk na koszulce, zależy często od wybranej drukarni. Najlepiej postawić na firmę, która oferuje kilka różnych sposobów nanoszenia wzorów. Wtedy można mieć pewność, że technika będzie odpowiednio dobrana do projektu i jakości odzieży. Profesjonalna drukarnia zaproponuje jedną z czterech najlepszych metod znakowania.

Każdy sposób tworzenia nadruków na koszulkach ma swoje zalety. Opłacalność danej metody zależy od specyfiki zamówienia. Dlatego ostateczny wybór warto skonsultować z drukarnią. Dobrym pomysłem jest też wykonanie nadruku próbnego na jednej bluzie, koszulce lub innej odzieży. W ten sposób można łatwo sprawdzić, czy wzór prezentuje się estetycznie na danym materiale.

Nakład – jak wielkość zamówienia wpływa na cenę nadruku na koszulce?

Niezależnie od drukarni i metody znakowania duże znaczenie ma liczba wyprodukowanych ubrań. Przygotowanie projektu i materiału może zająć dużo cennego czasu. Dlatego koszt kilkunastu sztuk odzieży z nadrukiem często okaże się większy niż w przypadku hurtowego zamówienia. Jeśli sam proces produkcyjny zajmuje więcej czasu niż realizacja, to niestety będzie to oddziaływało na cenę. Zależność ta jest widoczna zwłaszcza w przypadku sitodruku. Jest to technika specjalnie dostosowane pod duże nakłady, ponieważ wymaga przygotowania matrycy.

Liczba kolorów – czy skomplikowane wzory są droższe?

Kolorowe nadruki nie zawsze będą wiązały się z wyższą ceną realizacji zamówienia. Duże znaczenie będzie jednak miał wybór odpowiedniej techniki znakowania koszulek czy bluz. W sitodruku różnica kilku barw może spowodować znaczny wzrost kosztów. Spowodowane jest to tym, że grafiki ze złożonymi przejściami wymagają długich przygotowań i więcej pracy. Dlatego do odwzorowania skomplikowanych kolorystycznie projektów najczęściej wykorzystuje się druk cyfrowy. W przypadku tej metody rozległa paleta barw i przejścia tonalne nie stanowią żadnego problemu.

Rozmiar nadruku na koszulce – jakie ma znaczenie?

Wielkość napisu czy logo firmy na odzieży ma znaczący wpływ na ostateczną cenę zamówienia. Im większy wzór, tym więcej materiału potrzeba do jego wykonania. To, ile kosztuje nadruk na koszulce, jest więc ściśle powiązane z rozmiarem projektu. Tutaj również dużą rolę odgrywa zastosowana technika znakowania.

W przypadku nadruków o dużej liczbie kolorów (folia flex, sublimacja) cena zależy od dokładnego pola powierzchni, które zajmuje napis lub grafika. Folia wykorzystywana do produkcji szablonów ma określony rozmiar. Dlatego wszystko zależy od tego, ile arkuszy trzeba zużyć do wykonania jednej koszulki z własnym nadrukiem. W przypadku sitodruku konieczne jest dostosowanie grafiki do używanej matrycy. Najczęściej stosowanymi formatami są A4 oraz A3. Warto jednak skontaktować się z drukarnią w celu poznania pełnej oferty.

Jak określić cenę koszulki z własnym nadrukiem?

Koszt nadruku to tylko część wartości gotowej koszulki, bluzy czy innej odzieży. Duży wpływ na ostateczną cenę ma też jakość ubrania, na którym wzór ma się znaleźć. Warto postawić na materiały takie jak bawełna lub poliester. Mogą one być znakowane wieloma technikami, a dodatkowo ich zakup nie wiąże się z dużym wydatkiem.

Oszacowanie kosztu koszulek z własnym nadrukiem jest więc niemożliwe bez określenia trzech kluczowych czynników – rozmiaru, nakładu i liczby kolorów. Te elementy oddziałują na siebie wzajemnie, więc zmiana każdego z nich może skutkować wzrostem ceny. Dlatego bez względu na stopień skomplikowania projektu warto skontaktować się z profesjonalną drukarnią. Specjaliści przygotują dokładną ofertę dostosowaną pod postawione wymagania.