2023-02-24
Jeżeli zdecydowałeś się na kupno odzieży reklamowej z logo firmy, to powinieneś wiedzieć, jak duże znaczenie ma technika nadruku wybranego wzoru. Istnieje kilka metod, które dają możliwość znakowania zarówno ubrań, jak i innego rodzaju gadżetów promocyjnych. Tak duży wybór sprawia, że bez problemu można dopasować technikę, która gwarantuje wysoką trwałość i odpowiednią ilość kolorów nadruku. Jak odnaleźć się na rynku odzieży reklamowej? Na co zwrócić uwagę, wybierając metodę nadruku? Zapoznaj się z dostępnymi technikami i sprawdź, które sprawdzi się w Twoim przypadku.
Dostępne techniki znakowania odzieży — czym się wyróżniają?
Każdy dystrybutor odzieży reklamowej oferuje obecnie kilka technik znakowania, które zapewniają najwyższej jakości druk. Rozwój technologii sprawił, że obecnie wykorzystuje się nie tylko tradycyjne maszyny, ale także komputerowo sterowane urządzenia. Odzież robocza i gadżety reklamowe personalizowane są przy pomocy sitodruku, termotransferu, druku cyfrowego, haftu, sublimacji czy folii flex.
Wymienione przykłady technik znakowania odzieży różnią się od siebie sposobem nakładania wzoru, przygotowaniem, ceną czy wymaganiami względem materiałów. Niektóre z nich opłacalne są dopiero przy dużych zamówieniach. Nasza hurtownia odzieży reklamowej jest w stanie zawsze doradzić metodę, która będzie korzystna dla danej firmy.
Nadruki pośrednie — folia flex, sublimacja czy termotransfer?
Wszystkie techniki znakowania dzielą się na pośrednie i bezpośrednie. Te pierwsze wykonywane są w kilku etapach. Oznacza to, że w pierwszej kolejności wzory przenosi się na specjalne folie lub kalki, a dopiero później na koszulki, bluzy czy inne materiały. Każda z tych metod zapewnia estetyczny wygląd i wysoką trwałość nadruków.
- Folia flex — w przypadku tej techniki znakowanie przebiega przy pomocy specjalnych ploterów. Grafiki wycinane z folii o różnych kolorach, a następnie wygrzewane na ubraniach. Metoda personalizacji odzieży, wykorzystująca folię flex, opłacalna jest nawet w przypadku małych zamówień.
- Folia lateksowa — idealnie sprawdza się przy wielobarwnych wzorach, ponieważ zapewnia dużą ilość kolorów. Nadruku wykonanego tą metodą nie wykorzystuje się w przypadku wysokiej jakości materiałów, gdyż nie przepuszcza on powietrza i jest mało elastyczny.
- Sublimacja — jest to technika idealna do odzieży sportowej. Gwarantuje gładki, niewyczuwalny nadruk zarówno na ubraniach, jak i gadżetach promocyjnych. Grafiki powstają tu również z wykorzystaniem wysokiej temperatury. Trzeba jednak zaznaczyć, że usługę znakowania odzieży techniką sublimacji można wykonać tylko na materiałach poliestrowych.
- Termotransfer — na rynku znakowania odzieży metoda ta zwana jest także sitodrukiem pośrednim. Wykorzystuje się w niej specjalną kalkę z klejem. Użycie tej techniki opłacalne jest jednak tylko w przypadku większych nakładów.
Nadruki bezpośrednie — sitodruk, druk cyfrowy DTG czy haft komputerowy?
Jak sama nazwa wskazuje, nadruki bezpośrednie nanoszone są od razu na każdego rodzaju odzież reklamową bez dodatkowych etapów. W przypadku znakowania artykułów reklamowych jedną z tych metod grafika jest połączona z materiałem. Dzięki temu można stworzyć gadżety oraz odzież najwyższej jakości.
- Sitodruk — znakowanie odzieży sitodrukiem odbywało się już wiele lat temu. Jest to jedna z najstarszych metod personalizacji ubrań. Wymaga odpowiedniego przygotowania, dlatego opłacalna jest w przypadku większych nakładów. Nie da się jednak ukryć, że jest to bardzo trwała metoda znakowania.
- Druk cyfrowy DTG — jednak z nowoczesnych technik personalizacji wykorzystująca specjalne drukarki. Umożliwia nanoszenie nawet bardzo szczegółowych i skomplikowanych wzorów. Metoda ta jest lepsza od nadruku wykonanego sitodrukiem pod względem opłacalności. Z jej pomocą można realizować zamówienie odzieży od jednej sztuki.
- Haft komputerowy — znakowanie wykonane haftem komputerowym jest niezwykle eleganckie i estetyczne. Jest to tradycyjna technika, w której obecnie wykorzystuje się pomoc maszyn. Warto jednak zaznaczyć, że opłacalna jest do wykonywania nadruków w przypadku nieco większych nakładów.
Odzież firmowa na zamówienie — dlaczego metoda znakowania jest tak ważna?
W naszej firmie tworzymy najwyższej jakości dodatkowe znakowanie odzieży. Dlatego zawsze staramy się pomóc w wyborze odpowiedniej metody, która zapewni oczekiwane efekty. Warto jednak wiedzieć, czy jesteś bardziej zainteresowany elegancją i stylem haftu komputerowego, czy jakością druku cyfrowego. Każdy szczegół może być kluczowy w produkcji ubrań roboczych i reklamowych.