2022-09-23

Jak powstają nadruki na odzieży i gadżetach reklamowych?

Odzież i gadżety reklamowe z nadrukiem to skuteczne narzędzia marketingowe, które zwiększają świadomość marki wśród klientów. Nie wszyscy jednak wiedzą, w jaki sposób powstają tego typu materiały. Koszulki, bluzy oraz inne ubrania i produkty muszą być znakowane specjalnymi technikami. Profesjonalne drukarnie wykorzystują różne urządzenia w zależności od wymagań klientów. Jaka metoda sprawdzi się najlepiej w przypadku Twojego zamówienia? Dowiedz się, czym różnią się poszczególne sposoby drukowania i sprawdź, który z nich pasuje do przygotowanego projektu.

Jak przebiega proces znakowania ubrania i gadżetów reklamowych?

W profesjonalnej drukarni znakowanie na odzieży i różnych materiałach promocyjnych wykonuje się przy użyciu zróżnicowanych metod – sitodruku, sublimacji, druku DTG oraz folii flex. W każdym przypadku proces nanoszenia projektu na wybrane produkty jest inny, ale niezależnie od techniki efekt jest wyjątkowo trwały. Sam wzór zachowuje głębię kolorów i prezentuje się estetycznie. Wszystkie metody zapewniają, że nadruki na odzieży i gadżetach reklamowych nie będą się ścierać czy też blaknąć. Nawet przy częstej eksploatacji ubrań lub przedmiotów logo firmy pozostanie wyraźne.

Warto zaznaczyć, że drukowanie wybraną techniką przebiega zawsze tak samo, niezależnie od produktu, który jest znakowany. Z tego powodu w przypadku niektórych metod przeszkodą może okazać się rozmiar materiału. Nie trzeba się jednak martwić o nanoszenie wzorów na koszulki, bluzy, czapki czy małe upominki dla klientów. Takie zamówienia zostaną z pewnością zrealizowane.

Sitodrukowe nadruki na odzieży – jak powstają?

Najczęściej stosowaną techniką znakowania ubrań i gadżetów reklamowych jest sitodruk. Od tej metody zaczyna się oferta praktycznie każdej drukarni. Nanoszenie wzorów odbywa się przy pomocy kilku urządzeń, czyli:

Pierwszym etapem jest oczywiście stworzenie projektu oraz przygotowanie specjalnego szablonu, zwanego matrycą. Umieszczany jest on na siatce i blokuje poszczególne otworki w miejscach, które nie mają być objęte nadrukiem. Następnie przeciska się farbę na koszulkę, bluzę czy inny materiał. W celu utrwalenia efektu produkt umieszcza się w piecu grzewczym. Dzięki temu gadżety reklamowe są odporne na uszkodzenia.

Nadruki sublimacyjne – czym się charakteryzują?

Metoda sublimacji jest wykorzystywana przede wszystkim na jasnych koszulkach, bluzach i innych ubraniach. W tym przypadku, po wcześniejszym przygotowaniu projektu, cały proces zaczyna się od zadrukowania papieru sublimacyjnego. Używa się do tego specjalnych tuszy. Największą zaletą tej techniki jest to, że wybrany wzór wnika we włókna tkaniny, co gwarantuje wyjątkową głębię kolorów.

Warto pamiętać, że wykorzystywane w takich zamówieniach barwniki najlepiej łączą się z koszulkami czy bluzami poliestrowymi. Nie oznacza to jednak, że technika ta nie jest rozwiązaniem dla klientów szukających gadżetów reklamowych z innego materiału. Świetnie sprawdzą się też ubrania z domieszką bawełny. Trzeba jednak mieć na uwadze, że im większa zawartość poliestru, tym lepszej jakości będzie nadruk.

Folia flex – do jakich produktów ją wykorzystać?

Proces powstawania nadruków na koszulkach, bluzach i innych gadżetach reklamowych przy użyciu folii flex jest dość specyficzny. Do znakowania ubrań i produktów wykorzystuje się tzw. ploter tnący oraz prasę termotransferową. Oczywiście przed złożeniem zamówienia konieczne jest stworzenie projektu. Następnie wykonuje się wektoryzację grafiki lub logo, dzięki czemu można później dowolnie zmieniać ich rozmiar bez pogorszenia jakości.

Nanoszenie wyciętego nadruku na odzież odbywa się przez wydłubywanie folii, a później wygrzewanie jej na produkty przy pomocy prasy termotransferowej. Technika ta staje się coraz bardziej popularna ze względu na stosunkowo niskie koszty oraz bardzo łatwą obróbkę.

Druk DTG – czy warto skorzystać z tej metody?

Jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie technik znakowania koszulek i firmowych gadżetów reklamowych jest DTG (Direct To Garment). Nadruki na odzieży wykonane tą metodą cechują się wyjątkowo szeroką paletą barw, co umożliwia zachowanie pierwotnej jakości projektu, nawet przy wysokiej rozdzielczości. Niezależnie od koloru ubrania lub produktu kolory i przejścia tonalne pozostają głębokie i wyraźne.

Sam proces znakowania nie różni się znacznie od tradycyjnego drukowania. Koszulkę lub inny przedmiot umieszcza się na specjalnej podkładce, która wprowadzana jest do maszyny. Jest to zaawansowane technicznie urządzenie, przystosowane do nanoszenia nadruków na odzież.

Jakie tkaniny i gadżety reklamowe można znakować?

Nie wszystkie nadruki na koszulkach będą prezentowały się estetycznie. Spowodowane jest to tym, że nie wszystkie materiały przyjmują tusze w ten sam sposób. Najtrwalszy efekt można uzyskać, stosując wysokiej jakości ubrania bawełniane lub poliestrowe. Aby uniknąć zawodu, warto wykonać próbę druku przed złożeniem zamówienia. Takie działanie jest wskazane przede wszystkim w przypadku nylonu i gumy.

Jeśli chodzi o firmowe gadżety reklamowe, trwałość nadruku zależy również od materiału, z jakiego wykonany jest dany produkt. Najczęściej wybieranymi przedmiotami są kubki, ręczniki, breloczki oraz torby. Bez problemu można znaleźć też więcej ciekawych upominków. Przy dobraniu odpowiedniej metody znakowania z pewnością będą prezentowały się elegancko i estetycznie.