2022-10-14
W branży marketingowej bez przerwy zmieniają się standardy dotyczące reklamowania swoich produktów i usług. Trudno jednak wyobrazić sobie nawiązywanie i utrzymywanie relacji z klientami bez korzystania z wizytówek. Ten mały kawałek papieru jest istotnym narzędziem promocji, z którego korzystają zarówno małe biznesy, jak i duże przedsiębiorstwa. Czy projekt wizytówki ma znaczenie? Dowiedz się, jak odpowiedni wzór może wpłynąć na wizerunek firmy.
Estetyczna wizytówka – jakie przynosi korzyści?
Obecnie kontakt z partnerami biznesowymi i klientami utrzymywany jest zazwyczaj za pośrednictwem kanałów internetowych. Najważniejsze kwestie omawiane są jednak osobiście. Podczas spotkań twarzą w twarz wymienia się poufne informacje i nawiązuje bliższe, trwalsze relacje z kontrahentem. Bezpośredni kontakt umożliwia też szybkie zainteresowanie rozmówcy ofertą. Wręczenie wizytówki jest idealnym zwieńczeniem konwersacji i wykazaniem chęci współpracy.
Taki akcent na końcu rozmowy wzmacnia pozytywne wrażenie, jakie dany projekt lub propozycja wywarły na słuchaczu. Wizytówka może trafić do portfela, a odbiorca będzie miał pod ręką wszystkie potrzebne informacje. Odpowiednio zaprojektowany szablon świadczy też o rzetelności przedsiębiorstwa. Mały kawałek papieru pozwala utrzymać kontakt z klientem i potwierdza, że marka jest zawsze do dyspozycji odbiorców.
Jak zaprojektować wizytówkę?
Zanim zacznie się projektować szablon wizytówki, należy wziąć pod uwagę to, że decyduje ona o wizerunku firmy. Wzór musi więc być spójny z identyfikacją wizualną marki. Konieczne jest dostosowanie kolorów i grafiki do logotypów, strony internetowej czy szyldów reklamowych. Należy też pamiętać u umieszczeniu kluczowych informacji takich jak:
- adres,
- dane kontaktowe,
- nazwa firmy,
- stanowisko i nazwisko pracownika,
- profil działalności,
- logo lub inny rozpoznawalny element marki.
Nie warto stawiać na rozbudowane komunikaty. Lepiej zachować prostotę i czytelność przekazu. Zamiast dodatkowego sloganu można umieścić atrakcyjne wizualnie wzory i grafiki. Trzeba jednak pamiętać, że nie mogą one zasłaniać treści.
Projekt wizytówki – na jakie elementy zwrócić uwagę?
Niestarannie zaprojektowana wizytówka wydrukowana na niskiej jakości papierze nie będzie dobrą reprezentacją firmy. Klienci nie ufają marce, która nie przykłada uwagi do stylu komunikacji. Z kolei profesjonalna wizytówka biznesowa pomaga utrzymać dobrą opinię wśród odbiorców.
Aby pokazać solidność i rzetelność firmy, najlepiej skorzystać z pomocy specjalistów od grafiki i druku. Plik, przedstawiający logo Twojej marki w wysokiej rozdzielczości, dostarczony do drukarni i przedstawiony na dobrej jakości papierze, stanie się estetyczną i nowoczesną wizytówką. Duże znaczenie ma też wybór odpowiednich wymiarów. Projekt powinien być na tyle duży, aby wszystkie informacje były widoczne. Wizytówka musi się jednak zmieścić w portfelu, dlatego szablon należy dostosować w odpowiedni sposób.
Klasyczne czy nowoczesne wizytówki – które są lepsze?
Tradycyjne wizytówki zaprojektowane są zazwyczaj w sposób minimalistyczny. Zadrukowane są tylko z jednej strony i zawierają tylko najważniejsze informacje, dyskretne wzory graficzne, stonowane kolory i klasyczne wymiary. Taki wygląd doskonale pasuje do pracowników wyższego szczebla, lekarzy, prawników, naukowców i innych specjalistów. Klasyczny szablon pokazuje charakter biznesu.
Pracując w branży reklamowej lub kreatywnej, można postawić na oryginalne, nowoczesne wizytówki. Sprawdzić mogą się niestandardowe wzory, kolory i wymiary. Samo drukowanie jednak lepiej zawsze zostawić specjalistom. Profesjonalna drukarnia pomoże dobrać odpowiedni papier, który będzie pasował do Twojej działalności.
Odpowiednie przechowywanie wizytówek – jakie ma znaczenie?
W świecie zdominowanym przez Internet praktycznie każdym może promować swoją firmę. Wizytówki pozostają jednak jedną z najbardziej eleganckich form kontaktu z klientem. Te małe kartoniki są narzędziem reklamy i zarządzania relacjami z kontrahentami. Dlatego powinny być przechowywane w odpowiedni sposób. Brudna i wygnieciona wizytówka firmowa może pozostawić wrażenie braku kompetencji i niechlujstwa marki. Przedsiębiorcy powinni więc zainwestować w specjalne etui.
Warto też pamiętać, żeby nie traktować nowoczesnych wizytówek jak ulotek. Rozdawanie całego pliku karteczek z kolorowymi wydrukami w niektórych środowiskach będzie bardzo nieprofesjonalne. Odpowiednie wykorzystanie wizytówki w relacjach z klientami i wspólnikami sprawi, że firma będzie się cieszyć dużym zainteresowaniem.